Posted by Unknown on 2:57 PM No comments
Perut Kempis Dambaan Wanita !

Idaman semua orang nih kan....Nak perut rata gitu!
So takde lah kembung dan berlipat sana sini.


Mesti ramai tertanyew2...kenapa perut berlipat2...pakai apa pun tak cantik...mmg sadissss...
Ramai yang tertanyew2...apa rahsia aku memiliki perut yang kempis...hahahahah...
nkau org tak nampak kot aku nyew perut....ehhehehe...
Senang jew soalan diew orang " eh..apew rahsia nkau...dah adew anak 3 pun perut cantik lagik..."
senyum kembang setaman sekejap...

Sebenarnya tak ada apa pun rahsia@amalan kecantikan yang aku pakai tau...
Cuma aku terlalu cerewet tentang penjagaan badan...penjagaan perut bila lepas bersalin....Aku memang jaga bebetul...Jamu pn aku tak pernah tinggal....Ibu selalu pesan kat aku " Jadik perempuan nih semua kena jaga ..." so nkau orang pepaham lah kan...badan nak pakai lama...luar dalam kena jaga!
Takut wooooo menggelebeh sana sini...KENAPA AKU TAKUT????
Dari pengalaman aku sendirik...kawan aku sendirik pernah tunjukkan perut diew kat aku yang berlipat2 then bley di lambung2 lagik! Alamak...takut seketika aku....time tu kawan aku ada seorang anak...
Time diew tunjuk kat aku memang aku jadik takut...sebab perut diew pn di penuhi dengan stretch mark yang tak hilang2 kate nyew...
Errrrrmmm...time tu aku terpikir dah...memang cam ni kot kalau perempuan dah mengandung dan bersalin....Sebab time tu aku tak de anak lagik....Segan lah pulak kan klau En Hubby nengok perut menggeleber dengan hitam2 stretch mark nih....

Alhamdulillah...bila aku di takdirkan mengandung aku ingat pesan orang tua2..." jangan di garu kalau gatal kat perut tu..."...memang menahan kegatalan lah aku kan....Konon nyew nak cantik lah perut kan!
Nasib baiklah aku bertahan...tetiap hari aku sapu minyak...takut nyew pasal...
Alhamdulillah lah...memang tak de kesan langsung kat perut dari anak 1st spai sekarang...So perut aku memang suci dari strecth mark....hehehhe...nkau orang jgn jeles hokey! berbaloi dengan tahap kesabaran aku tak nak menggaru....

TAPI KAN....orang kata lelaki kalau buncit ni bahagia....bukan tu jew adew saham tinggi pulak tu berbanding dengan yang tak buncit....hahahhaha....No Komen.... :)

Oklah....aku sharekan tips untuk mengempiskan perut TAPI dengan syarat nkau orang konsisten dan disiplin hokey.

1. Makan makanan yang betul
2. Tinggalkan makanan ringan
3. Jangan makan lewat malam
4. Kurangkan minum bersoda, jus dan bergula
5. Lakukan senaman

Tips kat atas tu nkau orang boleh sekalikan dengan pengambilan supplement untuk bakar lemak2 degil yang melekat tu dengan lagik cepat. Omega Guard Shaklee mmg terbaik!

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Zila Mokhtar
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Kota Kemuning / Shah Alam / Klang / PJ / Subang & Pos Seluruh Malaysia
Shaklee ID [ No : 1030845 ]
Contact No : 016-2061409
Email : zilavirgo@yahoo.com
FB : https://www.facebook.com/pages/DHealth-Vita/1434682450084775

0 comments:

Post a Comment