Posted by Unknown on 9:37 AM No comments
Projek Hari Raya....

Alhamdulillah...bertemu lagi kita di entry seterusnya...
Rasa nyew memasing dah sibuk sesangat dengan persiapan hari raya kan....Aku pun sama gak lah...Sebenarnya tak doklah bizi sangat pun...hehehehhe....
Persiapan ala kadar jew pun...cuma lebih ke hero2 cilik aku...budak2 kan memang seronok kalau hari2 cam nih... Aku dan Mr Hubby ikutkan jewlah kehendak hero2 nih...Kalau bab memilih baju memang aku dan en hubby kalah...Hero2 cilik aku yang pilih sendirik...Errrmmmm...diew orang adew citarasa sendirik...heheheheh....Paling pasti abang dan adik memang kena sama! kalau tak kompem bergaduh....kalau baby memang tak reti lagik lah kan nak memilih....selamat mama&papa.... :)

Dari sibuk kitew orang duk sopink...En Hubby dah berbunyikkkk..." Syg tak buat kuih raya kew..." alamakkkk....bilew big bosss dah menanye ini memang kes parah...dah rindu dengan biskut rayew syg lew tuh.......hehehehhe... Nasib baik nyew biskut feberet diew cume sejenis jew tart nenas...maka aku nih pun gagahkan diri gak membuat nyew...Orang2 terdekat...adik bradik pun memang setiap tahun menanye " tak buat tart nenas kew???? ".... memang terlajak larissssss tart nenas aku nih....even mak mentua aku pun tiap2 tahun menanyew....hehehehhehe...Tapi disebabkan menantu nyew nih terlampau rajin aku tak menyempat nak membuat tahun2 sebelum nih....Bukan tak menyempat sebab ape...dari anak 1st sampai 3rd...time tu lah aku mabuk teruk...aku bersalinnnnnn....memang tak buat kuih lah kan aku...alasan baik punyew! Tahun nih nak buat alasan anak kecik pulak...hahahhahah...SAMPAI BILA NAK BER ALASAN????????....hehehheheh...


Sebenarnya tart nenas nih bukan susah sesangat pun nak buat....cuma kitew jew rajin@malas...aku rase inilah biskut paling sonang nak buat...TAPI....adew tapi tau! tart nenas nih cume leceh bab nak membaka...nak menunggu masak...bercinta eden tau! 

Tapi bilew membako tu...fuhhhhhhh...aroma nyew menusuk ke kalbu....hahahhaha....mane tak nyew...aku nyew tart nenas pure pakai Buttercup tau!...ha ini lah rahsia tart nenas aku menjadik pojaan ramai.........

Disebabkan ramai yang wasap...inbox personal tanyew resepi tart nenas gebuzzz aku nih...meh aku share yew...simple jew pun... :)


Resepi Tart Nenas Gebuzzzz


Adunan_utk 1++bj

2bj Butter Cup
2bj telur (amik kuning telur shj)
Tepung Gandum (nkau orang agak2 lah..agak2 tak melekat kat tangan...oklah tu....tak sampai 1kg tepung pun)

Inti

Nenas (parut)
Gula
Daun pandan
garam ckit
*Untuk inti nih amik masa tau sebab nkau orang kena masak betul2 spai kering...kalau tak nanti cepat bercendawan inti nyew...)

Hiasan

Putih Telur (nkau orang letak pewarna kuning telur)
* sapu kat atas biskut tu

Cara membuat

1. Butter+kuning telur kacau sampai sebati
2. Masukkan tepung gandum sikit2 dan kacau...sampai sebati dan sampai tak melekat kat tangan then senang nak masukkan dalam acuan tart tu.
3. Masukkan dalam acuan tart, nkau orang boleh buat banyak2...then lepas tu letak inti atas tepung yang dah siap di acu tu...
4. Lepas letak inti, nkau orang gulung lah
5. Letak atas tray nak membaka...then sapu dengan putih telur tadi





Mudah kan???? semudah A...B....C.....hahhahahah...
Cuba ok...memang sodapppppppp...

Untuk yang wasap...inbox personal nak ngoder...sory bebanyak2... :(

memang tahun nih amik order untuk customer tetap&orang2 terdekat jew... :)
In Syaa Allah...tahun depan kita dapat rase Tart Nenas Gebuzzzz dari Puan Zila yg cute nih...hahahahha

------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Zila Mokhtar
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Kota Kemuning / Shah Alam / Klang / PJ / Subang & Pos Seluruh Malaysia
Shaklee ID [ No : 1030845 ]
Contact No : 016-2061409
Email : zilavirgo@yahoo.com
FB :https://www.facebook.com/pages/DHealth-Vita/1434682450084775   

0 comments:

Post a Comment