Posted by Unknown on 12:07 PM No comments
TIPS MENGATASI JERAWAT

" Lebih baik mencegah daripada merawat "

JERAWAT!!!!!
Perrrghhhh...ini memang musuh utama tau! ada seketoi jew pun rase cam penuh satu muka, betulkan ????
lumrah wanita kan memang teliti bab2 penjagaan muka ni...aset paling penting gitu...hehhehe

Tapi kita memang tak dapat mengelak lah kan kalau tetibe seketoi keluaq kat muka nih...nak hilang tu makan masa pulak tu...memang stress melanda.

Kenapa Jerawat Terjadi ?
> Ketidakseimbangan hormon
> Pori pada kulit tersumbat kerana sel mati tidak dibersihkan dengan sempurna pada kawasan wajah
> Faktor keturunan
> Faktor diet yang tidak seimbang
> Kesalahan memilih kosmetik
> Stress
> Menyentuh kulit muka dengan tangan yang kotor

TIPS Mengatasi
> Jauhkan daripada makanan yang mengandungi banyak lemak
> Amalkan mengambil makanan yang tinggi seratnya
> Mengambil air putih yang mencukupi
> Pastikan tangan yang bersih sebelum memegang kulit wajah
> Cuci muka sekerap mungkin
> Gunakan pencuci muka yang bebas bahan kimia
> Tidur dengan secukupnya
> Kawal stress dan rehatkan minda

PETUA
Ini memang original petua dari arwah nenek aku, jadi mak aku pun turunkan kat aku adik beradik....hehehhehe

Apa yew??? agak menggelikan tapi cer nkau orang try dulu...hehehehhe
Kalau ada jerawat baru nak tumbuh kat sebelah kanan, nkau orang amik lendir kt dalam hidung yang sebelah kiri dan sapukan kat jerawat tu...kalau sebaliknya terbalik kan jer petua tu...heheheh..ADA BERANI NAK BUAT??? try buat..memang puas hati...hidung sendiri pun...bukan orang lain kan....

LAGI SATU...ini petua daripada kawan baik aku.
Sapukan telur ayam yang betul2 baru keluar tu kat muka. Golek2 kan kat muka tu...Hangat2 gitu nkau, telur ayam yang baru bertelur tu tau. Bukan telur ayam yang nkau orang beli kat pasaraya tu.
Tapi aku takut sikit...aku takut ayam tu kejar aku kang! hahahahha...
mana tak nya curik telur ayam diew! hahahahah...

Nak lagik sonang...meh amik supplement kesihatan daripada shaklee nih SET KULIT BERJERAWAT

" HAPUSKAN AKSESORI YANG TAK DI UNDANG INI "
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Zila Mokhtar
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Kota Kemuning / Shah Alam / Klang / PJ / Subang & Pos Seluruh Malaysia
Shaklee ID [ No : 1030845 ]
Contact No : 016-2061409
Email : zilavirgo@yahoo.com
FB : https://www.facebook.com/pages/DHealth-Vita/1434682450084775 

0 comments:

Post a Comment