Posted by Unknown on 12:29 PM No comments
Inch Loss...PERLUKAH AKU????

Alhamdulillah...bertemu lagik kitew yew kat entri seterusnya...

kali ini aku nak stori mori pasal inch loss...
Rata2 dari kita memang inginkan bentuk badan yang cam gitar kan?????....hihihiii
Tapi tak mudah nak capai...

Pengalaman aku sendiri :
Berjumpa dengan pakar nutrition...First time nih tau...Tak pernah seumur idup pegi tau!
Lagi pun free...jadik aku tak rugi apa2 pun....
Paling rugi...kalau dah tau free tapi tak nak cuba...hahahahah...

Tapi aku sadissss nak bagitau nih...aku tak sempat pun nak snap gambar time tu! Keterujaan sesangat gamaknya...hahahahha...

Mula2 untuk cek ni...nutrition ni arahkan aku berdiri kat atas 1 mesin dan pegang cam ade 1 handle...
So mesin tu akan cek full body kita....ketaq lutut time nih! SEBAB APE????
Aku takut mesin tu keluarkan message " OVER WEIGHT " hahahhaa....

Tapi...lepas jew mesin tu abis buat keje...nutrition tu kluarkan report dari mesin tu...Takut tu masih ade!
Kembang setaman gak aku seketika! " anak berapa "... aku pun jawablah dengan segan2 lah konon... "dah ramai...3orang.." then nutrition tu pun cakap " tapi badan masih ideal & masalah perut moncit takdeq"...syukur sesangat...Alhamdulillah...

Tapi aku bukan risaukan tu sesangat...aku nak pastikan tahap kesihatan aku ok keseluruhannya...SEBAB AKU PERLU SIHAT UNTUK MEMBESARKAN HERO2 AKU YANG SEMAKIN MEMBESAR NIH...tanpa kesihatan kita tak mampu nak berikan yang terbaik kat mereka..BETUL KAN???? nkau orang fikir2 kanlah...

Kita semua tak pernah minta untuk sakit...@ kurang sihat...Tapi sekurang2nya kita protect diri kita dengan menjaga pemakanan dan di selangi dengan makanan2 yang berkhasiat. Aku memang pilih "MAKANAN KESIHATAN TAMBAHAN" untuk tampung kekurangan zat2, nutrisi2 @ vitamin2 yang kurang kat aku... Bukan untuk aku jer tau, hero2 aku pun aku memang dah biasakan diew orang dengan mengamalkannya. 

Nutrition tu just inform kat aku...yang aku nyew metabolisme ni kena upkan ckit...sebab low...Time ni aku terpinga2...metabolisme????? apakah diew???? Meh kita studi cikit....

Apa itu metabolisme? metabolisme berasal dari perkataan Greek yang bermaksud perubahan atau transformasi. Dari segi fungsi tubuh dan pemakanan, metabolisme adalah jumlah tenaga atau kalori yang dibakar oleh tubuh untuk mengekalkan fungsi-fungsi tubuh yang asas. Tubuh anda sebenarnya membakar kalori dengan berterusan pada setiap ketika, bukan sahaja apabila anda bersenam, malah semasa anda tidur, menonton tv mahupun membeli belah. Sebagaimana sebuah kenderaan memerlukan minyak untuk menjana kuasa, metabolisme anda merupakan pengawal atau
pengurus ‘minyak’ untuk tubuh anda.

Metabolisme bagi setiap individu berbeza. Ia bergantung kepada komposisi tubuh individu tersebut iaitu berdasarkan jumlah otot dan jumlah lemak di dalam tubuh. Tisu otot membakar atau menggunakan lebih banyak kalori untuk mengekalkan fungsinya berbanding dengan lemak. Maka,
mereka yang mempunyai banyak tisu otot akan mempunyai kadar metabolisme yang lebih tinggi berbanding dengan mereka yang mempunyai lebih banyak lemak.

Persoalannya, bolehkah kadar metabolisme tersebut berubah? Sudah tentu. Sekiranya anda sedang cuba menurunkan berat badan mahupun hanya untuk mengekalkan tahap kecergasan anda, meningkatkan metabolisme anda boleh membantu anda mencapai sasaran tersebut dengan lebih cepat.
kredit to Kevin Zahri

Aku pun tanyew kat nutrition tu...cam mane aku nak up kan metabolisme aku nih...risau gak aku...heheheh...
Jadi nutrition tu cadangkan aku amik CINCH ENERGY TEA MIX untuk aku upkan semula metabolisme badan aku...

Ni aku share RESEPI aku dengan cinch energy tea mix nih... :)


" BADAN SIHAT...OTAK PUN CERGAS..."

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli 

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Zila Mokhtar
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Kota Kemuning / Shah Alam / Klang / PJ / Subang & Pos Seluruh Malaysia
Shaklee ID [ No : 1030845 ]
Contact No : 016-2061409
Email : zilavirgo@yahoo.com
FB : https://www.facebook.com/pages/DHealth-Vita/1434682450084775 

0 comments:

Post a Comment