Posted by Unknown on 12:21 PM No comments
PERUT BUNCIT????SEMUDAH ABC...

Ramai wanita di luar sana memang terlalu prihatin kalau perut muncit nih...hehehhe...
takut wooooo...byk sangat aksesori spare tyre berlipat2 nanti...

Sebenarnya...susah nak tau sebab ape terjadi nyew spare tyre yang tak di undang...
Banyak yang bagi tau sebab makan berlebihan...masalah penghadaman...lemak tebal di bahagian perut...

Of coz wanita yang dah pernah melahirkan anak...alasan nya sebab dah beranak pinak...
INGAT! dah beranak pinak ke masih anak dara ke...kita sebagai wanita kena jaga aset berharga nih...pokok pangkalnya HATI KITA :)

Kalau aku memang takut perut membuncit wooooo....hehehehhe
Ramai orang yang bertanya apa rahsia aku dah beranak pinak pun perut masih cunnnnn...kembang setaman nkau...hahahahah...stretch mark pun memang takde...syukur sesangat...

Sebelum nak kembang setaman tu...nkau orang kena tau jerih perih aku nak kembalikan perut kempis cam anak dara gitu tau!

APA RAHSIA NYEW???
Aku nyew petua sonang jew...

Firstly, memang aku tak amalkan minum ais. PANTANG LARANG AKU TAU! ehehheheh....
takde lah kata langsung 100% tak minum tp kekadang 2% tu curik2 gak amik ais tapi aku hampa lepas amik jew kompem tekak aku sakit...pergghhhhh...memang tak menahan nkau! mengade kan tekak aku nih...sebab dah manja kot tak minum ais...heheheh

Secondly, kurangkan benda2 yang memanis nih. Aku memang bukan peminat tegar makanan@minuman yang manis2...bukan sebab aku nak jaga perut supaya tak muncit jew,,,tapi takut sebab sekarang peratus orang kena diabetes kat Malaysia nih terlalu tinggi..takut lah aku!
Kalau nkau orang memang jenis yang suka memanis nih...memang agak susah nak terus stop...slow2...In Syaa Allah mesti boleh...

Thirdly, kalau yang lepas bersalin memang ramai yang takut perut kedepan nih. Pengalaman sendiri pun sama. Bukan senang pun nak kembalikan kepada yang asal tau...dari sebesar2 perut tu nak kocikkan memang bukan perkara yang mudah. Banyak petua sebenarnya...ada yang letak kapur sirih+limau nipis lumur kat perut...asam jawa lumur kat perut...

Aku pernah gak lumur2 kat perut nih...tapi sodihhh!!! habis perut aku menggelupas..panas sangat kot...seb baik tak ada tinggalkan kesan2 kat perut...waduhhh takut sungguh aku tau! aku just amalkan pakai bengkung+minyak panas kat perut dalam tempoh berpantang...

PALING PENTING...jaga pemakanan kita...minum air pada waktu yang betul...

Nak lagik senang...meh amalkan set perut buncit nih



" AMALKAN...IN SYAA ALLAH..."

Jemput baca entri nih minumairputih ibuberpantang perutkempes 
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Zila Mokhtar
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Kota Kemuning / Shah Alam / Klang / PJ / Subang & Pos Seluruh Malaysia
Shaklee ID [ No : 1030845 ]
Contact No : 016-2061409
Email : zilavirgo@yahoo.com
FB : https://www.facebook.com/pages/DHealth-Vita/1434682450084775 

0 comments:

Post a Comment