Posted by Unknown on 12:36 PM No comments
KANSER&SOYA...SOYA&KANSER...

Ha dengar topik jer dah takutkan!
Soya penyebab kanser??? baru amik soya sebulan dah kena kanser??? kena pulak amik ESP Shaklee kan...maka bertebaranlah ayat2 sumbang " ESP SHAKLEE PENYEBAB KANSER"

Hamboi2 nkau orang...mentang2lah time kena tu tengah amik produk Shaklee semua boikot dok kate tak boleh amik soya sebab soya penyebab kanser! Yang tak pernah amik pun dok percaya...yew kew yew kew...maka percaya tu lebih banyak dari nak mengkaji&membaca...ADA BETUL????




Meh aku story mory ckit...nkau orang tau ape itu soya GMO & NON-GMO??? Jangan bile org kata jom boikot soya abis nkau orang boikot soya...kenapa tak boikot tempe...boikot air soya...boikot tauhu??? soya kan tu????hehheheh...secara ringkasnya tak ada fakta yang betul2 sahih mengatakan soya tu bahaya dan penyebab kanser sebab pemilihan soya tu yang sebenarnya faktor terpenting.

Apa itu GMO?

GMO (Genetically Modified Organism) adalah tumbuhan atau haiwan yang telah dimodifikasi atau diubahsuai secara genetik menggunakan teknologi kejuruteraan genetik. 
Soya GMO terjadi kerana pengeluar@pengusaha ingin memenuhi permintaan pengguna terhadap produk soya. Pegeluar@pengusaha soya ingin meningkatkan penghasilan soya pada kos yang minimum dan dengan kadar segera. Nkau orang kena tau, soya GMO ni boleh menyebabkan alergy, toxic dan potensi untuk mendapat kanser. Sekarang ni, produk2 GMO mmg dah makin banyak kat pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau nkau orang nak beli protein dari sumber soya.. pastikan baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.

Kenapa soya GMO tidak selamat?
Pengambilan soya GMO meningkatkan risiko untuk mendapat reaksi alahan. Di UK, alahan terhadap soya meningkat sebanyak 50% selepas soya GMO diperkenalkan di pasaran. Soya GMO memperlahankan proses penghadaman protein di dalam soya tersebut. Soya GMO menurunkan paras enzim penghadaman. Keadaan ini membawa kepada alahan terhadap pelbagai makanan. Selain itu soya GMO juga adalah toksin, Ini menyebabkan gangguan kepada fungsi hati. Soya GMO juga mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita. Di samping itu, soya GMO menganggu pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam kandungan. Oleh itu, ibu mengandung perlu berhati-hati dalam mengambil produk soya sepanjang tempoh kehamilan. Sedarkah kita, pengubahsuaian genetik ini bukan sahaja berlaku ke atas soya tapi ianya juga berlaku kepada kebanyakan hasil pertanian pada hari ini? Fikir-fikirkan.

Apa itu Non-GMO?

Non-GMO adalah sebaliknya daripada GMO Ia merupakan organisma yang tidak diubahsuai secara genetik. Bermaksud, ia membesar secara semulajadi tanpa ada pengubahsuaian gen. Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti. 

Salah satu perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya shaklee dibasuh dengan menggunakan air. Tahukah anda kebanyakan jenama soya di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses.Alkohol ini menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavanes ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. Jadi kalau ada yang kata makan soya punca kanser, memanglah betul sebab soya yang dah diproses dah tiada khasiat isoflavanes . Berbeza dengan ESP Shaklee. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya. 

> Isoflavanes- merendah kolestrol,mencegah risiko osteoporosis dan kanserInfo tambahan
> Genistein-mengekang pertumbuhan kanser.memusnahkan radikal bebas.Baik untuk pemulihan uterus,ovari,menopos,
> Diadzein- anti tumor,pankreas,anti estrogern berguna untuk wanita monopos.

Ada paham semua sekarang...sooo berhati2 lah dalam memilih hokey. Perhatikan label dulu kalau nak beli apa2 pun...GMO atau NON-GMO...apepun nasihat aku janganlah disebabkan rege nyew murah nkau orang tolak ketepi nilai paling berharga kesihatan tu.  

JOMMMM PAKAT2 REMBAT ESP SHAKLEE nih....nak info lanjut tekan link nih : ESP

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Zila Mokhtar
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Kota Kemuning / Shah Alam / Klang / PJ / Subang & Pos Seluruh Malaysia
Shaklee ID [ No : 1030845 ]
Contact No : 016-2061409
Email : zilavirgo@yahoo.com
FB : https://www.facebook.com/pages/DHealth-Vita/1434682450084775

0 comments:

Post a Comment